سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از ویژگیهای مؤمن آن است که از حرامها پاک باشد و در شبهه ها توقف کند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله ـ به علی علیه السلام ـ]
پیوند دوستان
 

بیا فور مدیا
اریان 2233
موزیک هان
ستاره
ارسلان
ایوان باند
بهنام بانی
شادونه
لاوین
تاب ناز
نگین تک
تنهایی
ناز وب
جوان تو موزیک
دلنا
ناز گل
پارسی ناز
موزیک وان
آمازیگ
بیوگرافی ماکان باند
حمید هیراد
حمید هیراد
دانلود آهنگ غمگین
نازدونه
ناز گل
فان جدید
پونک
فان دون
دوستی ها
بروز ی ها
دانسته ها
عکس روز
قهر
نار دونه
رد گذر
ناز فان
تخفیفان
می فان
نگاه من
پردیس
ساتان
دبیر
پارسی دون
آموزگار
جدیدترین ها
تاپ ناز
آریانیا
تدبیر
برترین ها
نیاز
جهان موزیک
مدیا تک
سخا موزیک
استار گیم
رز ناز
زیبا تک
پوربابا
یاسل
چاپ تک
کلبه تک
دانلود آهنگ مذهبی
دیس لاو
فول آلبوم حامد همایون
روزگار
ارس ناز
بازاری
بازی ها
سایبان
نیاز ها
تک وب
فارس تک
بی قراری
پانی تک
صیاد شب
سخا موزیک
دنیای زیبا
موزیک به روز
بیا فور موزیک
فرشته ها
پاپ موزیک
شهر جم
دلداده ها
ندونسته
دانسته
خودرو
بیاتو تقریح
دیار موزیک
پارافیل
پارچه تک
نمکستان
ماکان باند
ماکان باند
مهدی جهانی
مهراب
هوروش باند
دانلود فیلم ایرانی
نمونه سوال
فراز چت
پارسی وان
ایران ترانه
ای فیلم
لاین موی
طرفداری
شادترین
برتر روز
اصلاح
خبر روز
صدا موزیک
تک موزیک
پاییزان
نوشته ها
فایل جدید
انلاین یار
وب تیک
بیا تو مدیا
ناوال 98
دانلود آهنگ خارجی
دانلود آهنگ ترکی
دانلود آهنگ کردی
دانلود آهنگ ایرانی
دانلود تک آهنگ
دانلود آلبوم
دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ محسن لرستانی لینک مستقیم ماکان بند دیسلاو مهراب تی ام بکس موزیک ایرانی دانلود آهنگ دانلود موزیک ویدیو دانلود آهنگ کردی دانلود آلبوم ریمیکس دانلود آهنگ کودکانه دانلود آهنگ دیس لاو دانلود آهنگ میلاد راستاد دیس لاو

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :14
بازدید دیروز :2
کل بازدید :30624
تعداد کل یاداشته ها : 77
103/2/18
9:12 ع

پیاده روی با هدف کاهش وزن


 

  • پیاده روی با هدف کاهش وزن

    به گزارش پزشکین به نقل از کتاب کاله؛ آبا وجود تمام روش‌های جدیدی که برای کاهش وزن وجود دارد، مثل رژیم‌های غذایی و برنامه‌های ورزشی شدید، هنوز هم راه رفتن یکی از بهترین‌ راه‌ها برای دست به سر کردن چربی‌ها و اضافه وزن است. پیاده‌روی نه تنها برای حفظ سلامت جسمانی شما بلکه برای سوزاندن کالری‌های اضافه و آزار دهنده یک روش تضمین شده است. کمبود فعالیت جسمانی در طول روز، سبک زندگی ناسالم، خوردن چیزهایی که ارزش غذایی ندارند و استرس از دلایل مهم اضافه شدن وزن هستند. اگر قصد دارید از چربی بدنتان بکاهید و مثل ما به دنبال یک راه کم دردسر هستید، چند کیلومتر پیاده‌روی در روز یکی از بهترین گزینه‌ها برای رساندن شما به هدفتان یعنی کاهش وزن است.

    شاید فکر کنید نمی‌دانید چه میزان پیاده‌روی برایتان مفید است یا اصلا فایده‌ای خواهد داشت یا نه؟ یا شاید گمان کنید برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید پیاده‌روی را با فعالیت دیگری همراه کنید. ما در این مقاله تمام اطلاعاتی که شما قبل از گنجاندن پیاده‌روی در برنامه کاهش وزنتان باید بدانید جمع آوری کرده‌ایم.

    وقتی به کاهش وزن از طریق پیاده‌روی فکر می‌کنید، اولین سوالی که باید به ذهنتان برسد همین است. اگر کسی اصول اولیه برای رسیدن به هدف را در قالب یک برنامه منظم پیاده‌روی به درستی درک و دنبال کند و هدف‌های مرتبط با آن برای خودش قرار دهد، تنها با چند کیلومتر پیاده‌روی شاهد نتایج شگفت‌انگیزی خواهد بود. نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد در مقایسه با یک برنامه کاهش وزن سه ماهه، 5 تا 6 روز پیاده‌روی در هفته به همان اندازه مفید است که 60 دقیقه پیاده‌روی (همراه با رژیم غذایی) سودمند خواهد بود.

    مقدار 8 کیلومتر پیاده‌روی در روز به عنوان یک هدف روشن و ثابت در کاهش وزن به طرز چشمگیری موثر خواهد بود، اما آیا این میزان پیاده‌روی برای شما مقدور است؟ کمبود وقت و نداشتن نیروی جسمانی کافی ممکن است مانع از پیگیری مستمر و منظم شود. می‌توانید به جای آن روزی نیم ساعت پیاده‌روی کنید. به این ترتیب 5 روز پیاده‌روی هم برای شما کافی و عملی‌ خواهد بود. گاهی تصمیم عاقلانه‌تر این است که زمان و پولتان را برای رفتن به باشگاه یا یک رژیم غذایی خاص تلف نکنید.

    دومین چیزی که اهمیت بسیاری زیادی دارد شیوه‌‌ای است که به راه رفتن عادت می‌کنید. شاید باورتان نشود اما به این مورد باید بیش از هر چیز توجه داشته باشید. عوامل زیادی هستند که در طول 30 دقیقه پیاده‌روی روی تعداد کالری‌هایی که می‌سوزانید تاثیر دارند. به این صورت که شاید دوست شما که با هم در حال پیاده‌روی کردن هستید از شما تعداد کالری بیشتری بسوزاند، چیزی که ارتباط مستقیم با سرعت قدم برداشتن و وزن فعلی شما دارد.

    هرچه بخواهید کاهش وزن با سرعت بیشتری انجام شود، باید زمان و سرعت بیشتری را به آن اختصاص دهید. در حالت عادی، برای کسب نتیجه مطلوب باید با سرعت 4 تا 5 کیلومتر در هر ساعت پیاده‌روی کنید. یک پیاده‌روی نسبتا سریع به مدت نیم ساعت در روز تقریبا 150 کالری می‌سوزاند. پس علاوه بر این که کالری‌ها را از غذاهایتان حذف می‌کنید، با یک سرعت متوسط شروع کرده و کم‌کم به آن بیافزایید. نظاره‌گر پیشرفت خود، مدت زمان پیاده‌روی و کالری‌هایی که مصرف می‌کنید باشید تا بتوانید از پیاده‌روی کردن به نتیجه‌ای که می‌خواهید برسید.

    1. برنامه منظم پیاده‌روی را با 10 دقیقه پیاده‌روی متعادل شروع کنید.

    2. در حال پیاده‌روی لحظه‌ای بایستید و چند تمرین کششی و انعطافی انجام دهید.

    3. با کمک گرفتن از دست‌بند‌های سلامتی برای ضربان قلبتان یک عدد را هدف قرار دهید و نیم ساعت تا یک ساعت برای رسیدن به آن عدد با سرعت متعادل پیاده‌روی کنید.

    4. سپس کمی به بدنتان استراحت بدهید و به مدت 10 دقیقه قدم‌های آرام‌تری بردارید.

    5. در انتها با انجام چند حرکت کششی به پیاده‌روی پایان دهید.

    6. رفته رفته می‌توانید مدت زمان پیاده‌روی را افزایش دهید. برای ضربان قلبتان عددی را تعیین کنید و بین 30 تا 60 دقیقه پیاده‌روی کنید. سپس سرعتتان را کم کنید و بعد از 90 دقیقه به پیاده‌روی خود پایان دهید.

    1. وضعیت قرار گرفتن بدن

    حالت بدن هنگام پیاده‌روی مهم‌ترین چیزی است که باید به آن توجه داشته باشید. اگر بدن شما وضعیت نادرستی داشته باشد، تاثیرات مثبت ورزشی که می‌کنید از بین می‌رود. تلاش کنید در حال راه رفتن پشتتان راست باشد تا بتوانید با سرعت هرچه بیشتر قدم بردارید. ستون فقرات‌ و گردنتان را صاف کنید، شانه‌ها در مسیر باسن قرار بگیرد و مستقیم به جلو نگاه کنید. به این ترتیب ماهیچه‌هایتان هم با شدت بیشتری فعالیت خواهند کرد.

    2. از بازوهایتان استفاده کنید

    تا به حال به دویدن دونده‌های حرفه‌ای با آرنج خمیده توجه کرده‌اید؟ به این دلیل که این حالت به سرعت دویدن شما نسبت به زمانی که دستانتان از دو طرف آویزان باشند کمک بیشتری می‌کند. در عین حال وقتی بازوها خم و کف دست‌ها رو به داخل باشند کالری بیشتری می‌سوزانید.

    3. استفاده درست از پاها

    نحوه گذاشتن پاها روی زمین نقش مهمی در کیفیت پیاده‌روی شما دارد. این باعث می‌شود که مچ پایتان را به شکل صحیح‌تری حرکت دهید و سریع‌تر قدم بردارید. روی قرار دادن قسمت میانی پا روی زمین تمرکز کنید و هنگام قرار دادن هر پا روی زمین، شصت پا را بالا بیاورید. به این ترتیب هر روز می‌توانید چربی بیشتری بسوزانید.

    4. قدم‌های کوتاه‌تر

    یک راه دیگر برای کاهش وزن از طریق پیاده‌روی، برداشتن قدم‌های کوتاه‌تر و سریع‌تر است. بهترین حالت این است که در هر1/5 کیلومتر 2000  قدم بردارید. به این ترتیب به سرعت شما افزوده می‌شود و در نتیجه وزن بیشتری هم کم می‌کنید. با 80 تا 100 قدم در دقیقه شروع کنید، کم‌کم 100 قدم را در زمانی محدودتر بردارید و این روند را 10 تا 12 بار تکرار کنید.

    5. از چوب دستی‌های پیاده‌روی استفاده کنید

    یکی از روش های پیاده‌روی که به  راه رفتن راحت‌تر شما هم کمک زیادی می‌کند استفاده از چوب‌دستی است. استفاده از این وسیله برای فشار خون و مصرف اکسیژن بسیار مفید است، در بهبود کیفیت زندگی بیمارانی که به بیماری‌های خاص مبتلا هستند موثر است و استقامت بدن را افزایش می‌دهد. چوب‌دستی‌های پیاده‌روی بالا تنه را به فعالیت وا می‌دارند و شما را به جلو می‌کشند، قدرت بدنی‌تان را افزایش داده و سرعتتان را بالا می‌برند. علاوه بر این استفاده از چوب‌دستی برای کسانی که از برخی بیماری‌های پا رنج می‌برند نیز مفید است.

    6. هدف تعیین کنید

    تعیین کردن هدف نیز یکی از اساسی‌ترین کارها است. مثلا می‌توانید به صورت چشمی یک نیمکت یا درخت را در نظر بگیرید و خودتان را تشویق به رسیدن به آن کنید. در میان راه اگر احساس کردید نمی‌توانید تا رسیدن به هدف ادامه دهید، کمی از سرعت خود کم کنید.

    7. سربالایی‌ها را بی‌خیال شوید

    اگر فکر می‌کنید بالا رفتن از سربالایی در سوزاندن کالری‌ها مؤثرتر است اشتباه می‌کنید زیرا راه رفتن روی سطح صاف همیشه بی‌خطرتر و سودمندتر است. حرکت روی سطح شیب‌دار به زانو‌ها فشار وارد می‌کند و می‌تواند منجر به بروز استئوآرتریت زودرس در جوانان شود. بنابراین وقت خودتان را برای سربالایی‌ها تلف نکنید.

    8. چند حرکت اضافه

    پیاده‌روی خود را با اضافه کردن چند حرکت ورزشی، پر جنب و جوش‌تر و مفیدتر کنید. 5 دقیقه پیاده‌روی کنید و یک دقیقه را به انجام اسکوات، بالا پریدن، درجا زدن و در صورت امکان شنا رفتن روی دست اختصاص دهید.

    علاوه بر پیاده‌روی‌ در مسافت‌های اجباری، مدت زمانی را به طور اختیاری به راه رفتن اختصاص دهید تا با سوزاندن کالری‌های بیشتر به هدفتان هم نزدیک‌تر شوید.

    1. مقاصد نزدیک‌تر

    اگر باید برای خرید تا سوپرمارکت و مغازه‌ای بروید، سوار ماشین نشوید. در عوض، مقصد را ابتدا از روی نقشه پیدا کنید و تا آنجا پیاده بروید.

    2. عوض کردن مسیر

    گاهی از مسیرهای همیشگی منحرف شوید و مسیرهای جدید را برای رسیدن امتحان کنید. ممکن است راهتان دور شود اما مطمئن باشید این کار به نفع خودتان است. حتی در میان راه چیزهای جدیدی می‌بینید که شما را سر ذوق می‌آورند.

    3. راه رفتن در محل کار

    اگر می‌خواهید در مورد موضوعی با تیم کاری خود صحبت کنید به جای سالن کنفرانس یا اتاق جلسه خسته‌کننده همیشگی، با همکارانتان بیرون بروید و در حین راه رفتن صحبت کنید. حتی می‌توانید به جای ایمیل زدن یا تماس تلفنی، تا محل استقرار همکارتان پیاده بروید. با این کار هم حال و هوایتان عوض می‌شود و هم چند سانتی‌متر به لاغرتر شدن اندامتان کمک می‌کنید.

    4. زیر باران قدم بزنید

    بیرون دارد باران می‌بارد، چطور می‌توانید سر جایتان بنشینید؟ راه رفتن زیر نم نم باران، هم حالتان را جا می‌آورد و هم چند کالری ناقابل می‌سوزاند. حتی به جای استفاده از چتر می‌توانید بارانی بپوشید و از برخورد قطره‌های باران با صورتتان لذت ببرید.

    5. پیاده‌روی‌های کوتاه

    اگر برنامه کاریتان خیلی فشرده است، سعی کنید جنب و جوش هم داشته باشید و زمانی را به قدم زدن‌های کوتاه مثل راه رفتن با دوستان و اعضای خانواده بعد از صرف غذا اختصاص دهید تا هم متابولیسم شما تقویت شود و هم کمی کالری بسوزانید.

    6. وسیله نقلیه خود را کمی دورتر پارک کنید

    وقت آن است که به خودتان کلک بزنید. وسیله نقلیه‌تان را تا جایی که می‌توانید دورتر از مقصد پارک کنید و برای کاستن از چربی‌های اندوخته هم که شده چند قدم اضافه‌تر بردارید.

    دیگر باید به اندازه کافی برای کنار گذاشتن تنبلی قانع شده باشید. سعی کنید پیاده‌روی را به هر روشی که شده تبدیل به یک عادت کنید تا بخشی از برنامه روزانه‌تان شود. مطمئن باشید آن چه عایدتان می‌شود منفعت و رضایت است. در این مرحله نوبت به دویدن می‌رسد. چطور دویدن را شروع کنیم؟


  
  

خواص شفابخش کنجد و فواید روغن کنجد برای سلامتی و زیبایی پوست و مو


 

  • خواص شفابخش کنجد و فواید روغن کنجد برای سلامتی و زیبایی پوست و مو

    کنجد یکی از قدیمی ترین مواد مغذی و گونه های گیاهی شناخته شده در جهان می باشد. دانه کنجد در فرهنگ شرقی، مدیترانه ای و آفریقایی بسیار ارزشمند است و هزاران سال است که به عنوان طعم دهنده غذا، تامین چربی بدن و سلامت پوست مورد استفاده قرار گرفته است.

    دانه کنجد دارای مقدار زیادی روغن بوده و عطر و طعم غنی و دلپذیری دارد. به همین دلیل دانه و روغن کنجد در رژیم غذایی کاربرد گسترده ای دارد و برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله کلسترول بالا، دیابت، استرس، بیماری های دهان و دندان، سرطان و فشار خون بالا مفید است.

    دانه های کنجد در اندازه و رنگ های مختلف مانند سفید، طلایی، قهوه ای، سیاه، زرد و بژ استفاده می شود.کنجد سیاه نسبت به سایر انواع دارای عطر و طعم قوی تری است و بیشتر در چین و آسیای جنوب شرقی یافت می شود.

    کنجد سفید معمولا در آمریکا و کشورهای اروپایی مصرف می شود.

    روغن کنجد از روغن های طبیعی مفید و شفابخش است که از دانه کنجد به دست آمده و دارای فواید و خواص مشابه آن می باشد.

    طبع کنجد گرم و تر می باشد.

    فواید و مضرات روغن کنجدفواید و مضرات روغن کنجد

    خواص درمانی و فواید دانه و روغن کنجد

    در ادامه با پرشین استار همراه باشید تا با تعدادی از مزایا و خواص دارویی و درمانی کنجد برای سلامتی، پوست و مو آشنا شوید.

    1- کاهش کلسترول خون

    مطالعات انجام شده نشان می دهد دانه و روغن کنجد به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان ها باعث کاهش کلسترول بالا می شود. دانه های کنجد حاوی مقادیر بالای فیتوسترول می باشد که باعث کاهش جذب کلسترول در روده و کاهش چربی خون می شود.

    2- سلامت قلب

    روغن کنجد دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی بوده و به دلیل کاهش کلسترول و فشار خون بالا باعث بهبود سلامت قلب می شود.

    3- متعادل کردن هورمون ها

    تحقیقات نشان می دهد مصرف کنجد باعث بهبود متابولیسم اسیدهای چرب شده و به خصوص در دوران یائسگی تاثیر مثبتی روی تولید هورمون جنسی زنان می گذارد.

    به نظر می رسد برخی ترکیبات موجود در کنجد اثر مشابه استروژن داشته و در دوران بارداری نیز مفید می باشد.

    4- مبارزه با سرطان

    دانه های کنجد خاصیت ضدسرطانی داشته و حاوی ترکیبات ضدسرطان از جمله اسید فیتیک، منیزیم و فیتوسترول می باشد و به ویژه در جلوگیری از ابتلا به سرطان روده بزرگ و سرطان سینه بسیار موثر است.

    5- کاهش فشار خون بالا

    روغن کنجد به دلیل دارا بودن مقادیر بالای منیزیم یک ضد فشار خون طبیعی و قوی محسوب می شود.

    6- افزایش جذب مواد مغذی

    بدن ما به اسیدهای چرب نیاز دارد تا مواد مغذی محلول در چربی از جمله ویتامین A، ویتامین D و بسیاری از آنتی اکسیدان ها را جذب کند. دانه و روغن کنجد منبع غنی چربی های سالم بوده و به جذب مواد مغذی کمک می کند.

    7- پیشگیری از دیابت

    دانه و روغن کنجد حاوی منیزیم و سایر مواد مغذی است و احتمال ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

    8- بهبود هضم

    دانه کنجد منبع غنی فیبر است و به عمل هضم و تقویت دستگاه گوارش و روده کمک می کند.

    9- کاهش استرس

    دانه های کنجد سرشار از مواد معدنی ضد استرس مانند منیزیم و کلسیم می باشد. کنجد همچنین به دلیل دارا بودن ویتامین های آرام بخش از جمله تیامین و تریپتوفان، به تولید سروتونین در بدن کمک کرده و باعث کاهش درد،بهبود خلق و خو و خواب می شود.

    10- درمان کم خونی

    آهن موجود در کنجد تاثیر عالی در درمان کم خونی دارد.

    11- پیشگیری و درمان آرتریت

    دانه و روغن کنجد حاوی مقدار زیادی مس می باشد که باعث تقویت استخوان ها، مفاصل و رگ های خونی شده و در پیشگیری و درمان بیماری آرتریت موثر است.

    12- تقویت استخوان ها

    میزان کلسیم موجود در مقدار کمی دانه کنجد بیشتر از کلسیم موجود در یک لیوان شیر می باشد. به همین دلیل مصرف دانه کنجد برای افزایش تراکم استخوان ها و تقویت آن مفید است.

    13- کنجد و کودکان

    ماساژ بدن کودکان با روغن کنجد، رشد کودک را بهبود بخشیده و خواب او را تنظیم می کند.

    14- سلامت دهان و دندان

    روغن کنجد به منظور کاهش پلاک دندان، سفید کردن دندان ها و سلامت عمومی دهان و دندان بسیار مفید است.

    15- بهبود آسم

    دانه های کنجد به دلیل دارا بودن مقادیر بالای منیزیم، از آسم، تنگی نفس و اختلالات تنفسی جلوگیری می کند.

    فواید کنجد برای پوست و موفواید کنجد برای پوست و مو

    فواید روغن کنجد برای پوست

    کرم ضدآفتاب طبیعی: ویتامین E موجود در روغن کنجد به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل کرده و یک لوسیون ضدآفتاب طبیعی به شمار می رود.

    می توانید روغن کنجد را به سادگی روی پوست بمالید اما برای تاثیر بیشتر توصیه می شود روغن کنجد را با روغن گل میخک، رزماری، اسطوخدوس یا آویشن مخلوط کرده و استفاده کنید. بهترین ترکیب شامل سه قطره از هر روغن به ازای هر قاشق چایخوری روغن کنجد می باشد.

    مرطوب کننده: روغن کنجد یک مرطوب کننده طبیعی پوست برای تمام بدن می باشد.

    روغن کنجد و روغن دیگری مانند روغن بادام را مخلوط کرده و در نقاطی مانند آرنج و زانو بمالید تا خشکی پوست برطرف شود. همچنین می توانید به سادگی چند قطره روغن کنجد را در وان حمام ریخته و برای مرطوب کردن کل بدن استفاده کنید.

    ضدپیری و رفع چین و چروک: از مزایای عالی روغن کنجد کاهش روند پیری پوست و جلوگیری از چین و چروک می باشد.

    پاک کننده پوست: روغن کنجد یک پاک کننده و سم زدای قوی می باشد.

    مقداری روغن کنجد گرم را روی پوست خود مالیده و حدود 15 دقیقه بعد با آب گرم و صابون بشویید.

    رفع عفونت های باکتریایی: روغن کنجد دارای خواص ضدالتهابی بوده و در درمان زخم ها موثر است. همچنین برای تسکین بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس مفید است.

    بهبود بافت های آسیب دیده پوست: کنجد به دلیل مقادیر بالای روی، به تولید کلاژن در بدن کمک کرده و بافت های آسیب دیده را درمان می کند. استفاده منظم از روغن کنجد احتمال ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد.

    روش های استفاده از روغن کنجد روی پوست

    1- برای استفاده از روغن کنجد روی پوست، ساده ترین راه این است که بعد از دوش آب گرم، روغن را روی پوست خود بمالید و ماساژ دهید. حدود 10 دقیقه بعد دوباره ماساژ دهید. این کار باعث مرطوب سازی پوست می شود.

    2- روش دیگر استفاده از روغن کنجد قبل از حمام است. می توانید مقداری روغن کنجد را با زردچوبه مخلوط کرده و 10 دقیقه قبل از حمام روی پوست خود بمالید. این روش باعث پاکسازی پوست شده و سموم بدن را دفع می کند.

    نکته: معمولا افرادی که پوست چرب دارند در استفاده از روغن های طبیعی روی پوست احتیاط می کنند اما جالب است بدانید فواید روغن کنجد برای همه پوست ها صدق می کند.
    نکته: اگرچه مصرف روغن کنجد عوارض خاصی ندارد اما توصیه می شود قبل از استعمال آن روی پوست، ابتدا روی بخش کوچکی از پوست خود چک کنید.

    فواید روغن کنجد برای مو

    تیره کننده مو: ماساژ موها با روغن کنجد از پیری زودرس جلوگیری کرده و رنگ طبیعی موها را حفظ می کند. روغن کنجد باعث تیره شدن موها شده و استفاده منظم از آن از سفید شدن موها پیشگیری می کند.

    درمان شپش: روغن کنجد درمان طبیعی برای درمان شپش می باشد. خواص آنتی باکتریایی روغن کنجد هر نوع عفونت قارچی و باکتریایی را رفع می کند. برای درمان شپش بهتر است روغن کنجد را قبل از حمام کردن روی موهای خود بمالید.

    درمان شوره سر: برای رفع شوره سر هر شب قبل از خواب، روغن کنجد را به پوست سر خود بمالید. این کار باعث تسکین پوست شده و از تشدید شوره جلوگیری می کند.

    شاداب کننده مو: 2 تا 3 قطره روغن کنجد را با کف دست روی موهای خود بمالید. این کار باعث درخشان شدن موها شده و خاصیت مرطوب کنندگی دارد.

    درمان ریزش مو: روغن کنجد خاصیت ضداسترسی داشته و به طور غیرمستقیم از ریزش مو جلوگیری می کند.

    روش های استفاده از روغن کنجد برای مو

    1- 2 قاشق غذاخوری روغن کنجد و روغن بادام را با هم مخلوط کرده و با نوک انگشتان روی پوست سر و موها ماساژ دهید. بعد از اتمام کار، حوله گرمی را به سر خود پیچیده و 30 دقیقه بعد با شامپو بشویید. این ماسک مو را سه بار در هفته استفاده کنید.

    2- 2 قاشق غذاخوری روغن کنجد و ژل آلوئه ورا را با هم مخلوط کرده و چند دقیقه حرارت دهید سپس بگذارید تا خنک شود. ماسک روغن کنجد و آلوئه ورا را روی پوست سر و موهای خود مالیده و بگذارید 30 دقیقه بماند. سپس با شامپو بشویید. این ماسک را سه بار در هفته استفاده کنید.

    ارزش غذایی کنجد

    دانه های کنجد حاوی 55 درصد چربی، 20 درصد پروتئین و منبع غنی اسیدهای چرب ضروری و برخی اسید آمینه خاص می باشد.

    1 قاشق غذاخوری کنجد شامل مواد مغذی زیر می باشد:

    کالری: 52
    چربی: 4 گرم
    کربوهیدرات: 1 گرم
    پروتئین: 2 گرم
    مس: 4 میلی گرم
    منگنز: 2 میلی گرم
    کلسیم: 87 میلی گرم
    منیزیم: 31 میلی گرم
    آهن: 3 میلی گرم
    فسفر: 57 میلی گرم
    روی: 7 میلی گرم
    تیامین: 1 میلی گرم

    تاریخچه کنجد

    دانه های کنجد دارای انواع مختلفی می باشد که در نقاط مختلف جهان رشد می کند اما بیشتر این گونه ها وحشی بوده و قابل مصرف نمی باشند.

    دانه کنجد از قدیمی ترین دانه های روغنی است که انسان تاکنون مصرف کرده است. حدود 4000 سال پیش در کتاب مقدس بابلی ها و آشوری ها از کنجد یاد شده و بیش از 3000 سال پیش انواع خوراکی آن کشت می شده است.

    برخی تحقیقات باستان شناسی حاکی از آن است که کنجد حدود دو هزار سال پیش در جنوب هندوستان خرید و فروش می شده است.

    مصریان باستان به کنجد “سمث” می گفتند و نام آن به عنوان یک داروی گیاهی در پاپیروس ها ثبت شده است.

    میوه کنجد شبیه یک کپسول مستطیلی است که 2 تا 8 سانتیمتر طول دارد. این میوه زمانی که می رسد دانه ها را آزاد می کند. گیاه کنجد نسبت به خشکسالی بسیار مقاوم است به همین دلیل سال ها از گیاهان اصلی قابل رویش در بیابان ها محسوب می شده است.

    امروزه بزرگ ترین تولید کننده دانه کنجد کشور میانمار است و هند، ژاپن و چین بزرگ ترین صادرکنندگان این ماده مغذی می باشند.

    طرز تهیه روغن کنجد

    برای تهیه روغن کنجد، دانه های کنجد را در ماهیتابه ریخته و روی حرارت برشته کنید. بعد از حدود 5 دقیقه، آن را از روی حرارت برداشته و هم بزنید، سپس دوباره 10 تا 20 دقیقه حرارت دهید. هنگامی که دانه ها به رنگ مایل به قهوه ای شدند و عطر خاصی از آن تولید شد، ماهیتابه را از روی حرارت برداشته و دانه های کنجد را درون ظرف دیگری بگذارید تا سریع تر خنک شود.

    سپس به ازای هر فنجان دانه کنجد، 1 فنجان روغن آفتابگردان (یا روغن بادام زمینی) به کنجدها افزوده و دوباره چند دقیقه حرارت دهید. آن را داخل مخلوط کن ریخته تا همه دانه ها کاملا خرد و به شکل پودر شود. سپس به مدت 2 ساعت بگذارید بماند تا روغن خود را پس بدهد. اگر از روغن بادام زمینی استفاده می کنید حدود 45 دقیقه باید منتظر بمانید تا روغن کنجد تولید شود.

    عوارض جانبی و مضرات کنجد

    – مصرف کنجد ممکن است باعث بروز علائم آلرژی و حساسیت در افراد شود.

    – استفاده از کنجد ممکن است باعث تشدید بیماری نقرس شود.

    – افراد مبتلا به بیماری ویلسون ( اختلال ژنتیکی) از خوردن کنجد به دلیل مقادیر بالای مس خودداری کنند.

    منبع: draxe – care2 – sesameoilforskin – stylecraze


  
  

نمایندگان ایران چگونه به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا می‌روند؟


 

  • نمایندگان ایران چگونه به مرحله بعد لیگ قهرمانان آسیا می‌روند؟

    لیگ قهرمانان آسیا به هفته چهارم خود رسیده و بازی های این مرحله در روزهای دوشنبه و سه شنبه با انجام بازی های هشت گروه در دو بخش غرب و شرق آسیا برگزار می شود. چهار تیم ایرانی تراکتور، ذوب آهن ، پرسپولیس و استقلال نیز به ترتیب در گروه های A,B,C,D حضور داشته و هر کدام برای صعود از این مرحله تلاش می کنند. در میان تیم های ایرانی ذوب آهن در حال حاضر بیشترین شانس را برای صعود دارد چرا که این تیم در صورت برد در بازی روز دوشنبه برابر الوحده و سپس یک تساوی برابر الدحیل به مرحله بعدی خواهد رفت. استقلال و سپس پرسپولیس بعد از ذوب آهن شانس های بیشتری برای صعود دارند اما تراکتورسازی دیگر نماینده ایران برای صعود کار دشواری دارد و باید در تمام سه بازی آینده برنده شود و آن وقت منتظر نتایج دیگر گروه بماند.

    تراکتورسازی : بدون شانس در هفته سوم

    تیم فوتبال تراکتورسازی در پایان هفته سوم رقابت های لیگ قهرمانان با یک امتیاز قعرنشین گروه A مسابقات است. تراکتورسازی در صورت برد در بازی روز سه شنبه برابر الجزیره به امتیاز 4 خواهد رسید که برای صعود کافی نیست. در این گروه الاهلی عربستان که با هفت امتیاز صدرنشین است در صورت پیروزی بر الغرافه می تواند با 10 امتیاز تا حدودی خیال خودش را برای صعود راحت کند. تراکتورسازی با پیروزی در دوبازی آینده برابر الجزیره و الاهلی می تواند امیدهایش را برای صعود زنده نگه داشته و آن وقت شاید با یک مساوی در روز آخر هم صعود کند اما این تیم در حال حاضر برای صعود قطعی به سه برد در سه بازی آینده نیاز دارد.

    ذوب آهن: شانس صعود در هفته پنجم

    در گروه B مسابقات ذوب آهن دیگر نماینده ایران با 6 امتیاز از سه بازی در رده دوم است. ذوب آهن روزدوشنبه در امارات میهمان الوحده است و در صورت برد در این بازی به امتیاز 9 خواهد رسید. اگر الدحیل هم در بازی روز دوشنبه در تاشکند بتواند لوکوموتیو را ببرد کمک زیادی خواهد کرد تا ذوب آهن به مرحله بعدی صعود کند هرچند لوکوموتیو در صورت شکست در این بازی هنوز روی کاغذ شانس دارد چرا که اگر در دو بازی دیگرش برابر ذوب آهن و الوحده به پیروزی برسد به امتیاز 9 خواهد رسید هرچند ذوب آهن در صورت برد برابر الوحده با یک مساوی مقابل الدحیل در اصفهان صعود خواهد کرد. الدحیل اما در صورت برد در بازی روز دوشنبه برابر لوکوموتیو صعودش به مرحله بعدی قطعی خواهد شد.

    پرسپولیس: صعود با دو برد

    پرسپولیس در حال حاضر صدرنشین گروه C است اما این در حالی است که دو تیم السد و نسف قارشی با این تیم هم امتیاز هستند. پرسپولیس در حال حاضر به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به دو تیم دیگر صدرنشین شده و در صورت برد در بازی روز سه شنبه برابر الوصل در امارات به 9 امتیاز خواهد رسید. پرسپولیس هم البته نمی تواند در این هفته صعودش را قطعی کند چرا که حضور سه تیم 6 امتیازی رقابت را برای رسیدن به مرحله بعدی بشدت دشوار کرده است. اگر السد هم در برابر نسف قارشی به برتری برسد آن وقت پرسپولیس و السد 9 امتیازی خواهند شد. پرسپولیس در صورت برد در هفته پنجم برابر نسف قارشی می تواند صعودش را قطعی کند اما حتی مساوی در تاشکند نیز می تواند کار نماینده ایران را به روز آخر و بازی حساس مقابل السد در آزادی بکشاند. با این وصف پرسپولیس برای صعود به دو برد نیاز دارد و اگر این اتفاق بیفتد بازی روز آخر این تیم برابر السد تنها رقابت برای صدرنشینی خواهد بود.

    استقلال: صعود با دو برد در تهران

    استقلال با کسب 5 امتیاز از سه بازی صدرنشین گروه D  یا همان گروه مرگ است. این تیم روز دوشنبه در ورزشگاه آزادی میزبان العین است و در صورت پیروزی می تواند یک گام بلند به سوی صعود بردارد هرچند این تیم نمی تواند در هفته چهارم صعودش را قطعی کند. در آن سو الریان و الهلال در قطر به مصاف هم می روند که نتیجه این بازی دشوار می تواند معادلات گروه را دشوارتر کند. پیروزی الریان این تیم را شش امتیازی خواهد کرد و الهلال دو امتیازی و قعرنشین باقی خواهد ماند هرچند الهلال هم می تواند کماکان شانس صعود داشته باشد. استقلال اما با دو پیروزی در برابر العین و الریان که هر دو بازی در تهران برگزار می شود می تواند صعودش را یک هفته مانده به پایان رقابت ها قطعی کند. کاری که شاگردان شفر در هفته های اخیر نشان داده اند توانایی انجام آن را دارند.


  
  

دانلود آهنگ جدید حامد همایون به نام دلواپسی از رسانه تک موزیک

» آهنگ و تنظیم کننده : – | ترانه سرا : – «

با دو کیفیت 128 & 320 ، همراه متن آهنگ از پخش آنلاین لذت ببرید

Download New Music Hamed Homayoun Called Delvapasi

بزودی از تک موزیک